Tablica ogłoszeń


Grupa Kreatywnego Pisania to długoterminowy projekt cotygodniowych wyzwań pisarskich z wykorzystaniem writing prompts. Więcej znajdziesz w zakładce "O projekcie".



Temat

Temat na tydzień 129:

To było bardzo kłopotliwe. Nigdy nie miał ofiary, która odniosłaby porażkę w umieraniu.

klucze: klucz, wymiana, akcesoria, niedobre.

Szukaj tekstu

niedziela, 16 października 2016

[9] Ja, przyszły władca ~ SadisticWriter



Taka mała fantazja na temat mojego ukochanego księcia Havela. Nie miałam mocy do napisania tej historii. Miała być dłuższa i lepsza, ale zostaje to co jest. Generalnie to taki mały wstęp wyrwany gdzieś ze środka całej opowieści. Opowiadanie ma większe ambicje na powstanie. ZDECYDOWANIE większe. Jestem na etapie tworzenia rozpiski i dopracowywania szczegółów. Że nie wspomnę o tytule…
***
„Moment, w którym zabójca ma serce to moment jego śmierci.” – tak właśnie mawiał niegdyś mój ojciec. Co za ironia losu, że to akurat ja go zabiłem. Dlaczego? – spytacie, a ja odpowiem: bo taki miałem kaprys.
Wychowywałem się w królewskiej rodzinie, choć nigdy nie byłem spokrewniony z Danneville’ami.  Tak naprawdę byłem przybłędą. Małym chłopcem z wioski Ratier, skrytej na wschodnich obrzeżach królestwa Astrantii. Jedynym, który ocalał. Miałem wtedy jakieś sześć lat. Wychowywałem się w wielodzietnej rodzinie. Musiałem dzielić się jedzeniem z młodszym rodzeństwem i polować w lesie na małą zwierzynę, żebyśmy tylko mogli przeżyć kolejny dzień w ubogiej wiosce. Mój ojciec umierał, matka była w stanie załamania nerwowego, a starsi z nas uciekli z domu szukać lepszego życia. Zdecydowanie zbyt szybko dorosłem, jednak nikogo o to nie obwiniam. Takie były czasy, takie życie, taka była bieda.
Nie znosiłem arystokracji. Przeklinałem ich w duchu za to, że zachowali dla siebie wszystkie tajniki użytkowania magii, którą przecież każdy z nas posiadał – biedniejsza warstwa społeczności po prostu nie umiała się nią posługiwać. A dzięki niej mogliśmy tak wiele osiągnąć… W przyszłości chciałem wybić całą elitę, okraść ich ze złotego mienia, powiesić głowy na pali i uczynić z nich trofea dla wszystkich ludzi w naszej wiosce. Chciałem, żeby mi klaskali, nazywali swoim zbawcą i… zdecydowanie ponosiła mnie wtedy dziecięca wyobraźnia. Żyłem w tym przeświadczeniu, każdego dnia walcząc o przetrwanie, aż w końcu to wszystko straciło sens. Na Ratier najechali mroczni magowie owinięci w czarne peleryny. Nie widziałem ich twarzy, wystarczył mi widok spustoszenia, które siali. Do dziś śnią mi się krzyki mojej własnej rodziny, która spłonęła żywcem w słomianej chacie, pełniącej rolę lichego schronu. Nie byłem w stanie ich ocalić. Byłem za młody, niedoświadczony, bezradny. Jedyne co tliło się wówczas w moim sercu to szczera nienawiść do wyższych sfer, która pozwoliła nam tu umrzeć. Tyle mówiło się o młodym królu Astrantii – Levinie, który był dobry, sprawiedliwy i wielki. Tyle mówiło się o jego szlachetnej żonie – Amaris, jeżdżącej z wioski do wioski z żywnością, ciepłymi kocami i lekami. Do Ratier ta dobroć nigdy nie trafiła. Dlaczego? Bo byliśmy wioską znajdującą się na pograniczu? Bo tuż za nami rozgrywała się prawdziwa wojna o dusze? Nikt nie zwracał uwagi na to, że byliśmy niewinni. Zostaliśmy wybici jak robaki, plujące biedą insekty, które doprowadzały ludzkość do szału samą swoją obecnością. Żyliśmy całymi chmarami, które arystokracja potajemnie i powolnie wybijała. Tego dnia, kiedy Ratier opustoszało, przysiągłem sobie, że kiedyś stanę na szczycie. I nikt mnie wtedy nie powstrzyma. Będę torturował, znęcał się nad ludźmi magicznymi i powyrzynam w pień całą bogatą elitę kryjącą się w centrum Astrantii, a na koniec zajmę się samą rodziną królewską.
Na zrealizowanie swojego planu nie musiałem zbyt długo czekać. Król Levin sam zjawił się w zgliszczach Ratier. Tylko ja pozostałem w swojej rodzinnej wiosce. Spałem w lesie, w ułożonym z ciemnych liści terrasonu łożu i żyłem tak, jak dawniej: za dnia polując, w nocy szukając schronienia od zimna. Cały czas liczyłem na to, że czarni jeźdźcy powrócą, a ja… ja będę mógł ich wtedy zabić.
Ostrzyłem bambusowe patyki stępiałym nożem, rosnąc w nienawiść każdego dnia. Tak naprawdę nie wiedziałem, że to rodzina królewska raczyła odwiedzić zgliszcza pogranicza. Byłem tak zmęczony i wygłodniały, że nie zastanawiałem się nad tym kogo atakuję – zabiłam wtedy dwóch członków gwardii królewskiej. Krew wcale mnie nie odpychała. Przecież zabijałem już kiedyś zwierzęta, a to prawie to samo co zabijanie ludzi. Wszystkie trupy pachniały tak samo. Wszystkie trupy krwawiły tak samo. Poza tym nie było czego żałować. Żyliśmy w wielkim kręgu życia i żadne nieżywe ciało się nie marnowało – prędzej czy później zjadały je robaki.
Zostałem złapany. Nawet nie próbowałem walczyć, choć moje oczy płonęły żądzą mordu. Byłem jak dzikus. Jeden niewłaściwy ruch strażników, a mogło być po nich. Tak wtedy myślałem. Dziś ta sytuacja trochę mnie śmieszy. Przecież miałem zaledwie sześć lat. Jak mały dzieciak miał walczyć z gwardią królewską? Jak mały dzieciak miał zabić samego króla Levina Danneville’a? Był przecież potężny.
Władca Astrantii był zasmucony widokiem spalonego Ratier. W jego błękitnych oczach czaił się ból. Wyglądał wtedy naprawdę szczerze, ale nie chciałem wierzyć w jego prawdziwość. Wmówiłem sobie, że gra. Wszyscy władcy grali, prawda? Żaden z nich w rzeczywistości nie był dobry, każdy chciał więcej i więcej, bo nie starczało im tylko królestwo. Levin nie mógł być inny. Nieważne, że zabrał mnie wtedy z wioski nędzy, nieważne, że otoczył mnie opieką i… nieważne, że zaadoptował mnie jako własnego syna. To było tylko preludium mającego nadejść planu. Mogłem dziękować losowi za ten szczęśliwy zbieg okoliczności.
Przez lata wychowywałem się u boku mojego starszego brata – Sevrina Danneville’a. Sevrin był prawowitym następcą tronu. Z zainteresowaniem śledziłem każdy jego krok i szkolenie ku byciu dobrym władcą. Wiele sam z tego czerpałem. Jako bracia dobrze się dogadywaliśmy, ale z czasem poróżniły nas zainteresowania. Sevrin był uczonym artystą – lubił czytać, miłował naukę, grał na fortepianie i śpiewał, ja interesowałem się wojowaniem i zaspokajaniem swoich własnych męskich potrzeb. Byliśmy jak ogień i woda – on płynął własną rzeką o prądzie, który został mu wyznaczony przez ojca, a ja płonąłem skrycie w duchu, parząc wszystkich, którzy chcieli stanąć na moim nieprzetartym jeszcze szlaku do władzy.    
Wśród Danneville’ów nigdy nie czułem się jak odmieniec. Matka i ojciec wmówili mi, że jestem szlachetnie urodzony i taki pozostałem. Nikt nigdy nie pytał kim jestem, skąd pochodzę i jakie jest moje prawdziwe nazwisko. Każdy to wiedział. Byłem księciem Astrantii, młodszym bratem Sevrina – następy tronu, synem króla Levina i królowej Amaris. A niedługo… niedługo zostanę władcą i podbiję całe królestwo.
Wyjąłem miecz z serca drogiego ojca i uśmiechnąłem się szeroko jak dziki kot. W ciemnościach moje oczy świeciły jak u nocnego zwierza, tropiącego pełnokrwiste ofiary. Zaskoczony Levin Danneville patrzył zastygle w moją twarz. Nie dowierzał, że zabił go ktoś, kogo wychował. Ktoś, kogo ocalił, komu dał dom, miłość i… serce – teraz miałem je nabite na miecz.
„Moment, w którym zabójca ma serce to moment jego śmierci.”
Król Levin zabił moją rodzinę w Ratier, ja zabiłem jego.
Żadnego serca nie widziałem.
Chwyciłem w dłoń bijący organ ludzki ociekający krwią i uśmiechnąłem się do siebie kpiąco.
– Chwała królowi – powiedziałem i pokłoniłem się nisko w ostatnim hołdzie władcy.
Ja, przyszły król Astrantii – Havel Danneville.



3 komentarze:

  1. EDIT: Skasowałam sobie komentarz, bo napisałam coś durnego, a nie mogłam go wyedytować :P Dlatego wrzucam go jeszcze raz poprawnie.

    Ooojjaaaaaaaaa, uwielbiam to opowiadanie. Dla mnie jest kompletne. Jest to jakby... nie wiem... bohater opowiadał swoje dzieje w dużym skrócie, komuś bliskiemu, np. kochance? A sposób w jaki to robi, jest mega porywający, bardzo barwny i wciąga jak chodzenie po bagnach :D K-o-c-h-a-m twój styl. To jak ładnie wplatasz w zdania porównania i przenośnie, które są dla mnie bardzo wiele mówiące. Ten tekst mnie zaczarował. Jest przejrzysty przez akapity i poprawnie zbudowane zdania. Bierze się całą historię, po drodze nie ma żadnego potknięcia, żadnej nieścisłości. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś durnego? XD Aż się boję pomyśleć co to było!
      Twoje "wciąga jak chodzenie po bagnach" wzbudziło we mnie psychopatyczną falę śmiechu XD. Siedziałam i nie mogłam wyrobić. Ja naprawdę kocham te twoje porównania!
      Cieszę się, że się podobało! <3 Przynajmniej teraz nie było żadnych błędów, bo zazwyczaj robię ich wiele buahaha.

      Usuń
  2. Havel! Moją miłością raczej nie będzie (Nathiel i Dashiell mi wystarczają), ale polubiłam gościa. Bo ja uwielbiam psychopatów! Ciekawie ukazałaś, że choć można wyrwać dziecko z piekła, to niekoniecznie wyrwie się piekło z tego dziecka. Havel nadal nosi nienawiść i chęć zemsty. Takiego głównego potwornie złego bohatera jeszcze u Ciebie nie było, a coś mi mówi, że stworzysz go tak, że przyciągnie Ci czytelników.
    Świetny tekst! :)

    OdpowiedzUsuń